مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 15:402024-01-14اقتصادي

کاشی ایرانی به کدام کشورها صادر می شود؟


رییس انجمن صنفی کاشی و سرامیک تزیینی ایران گفت: با توجه به اینکه منابع مواد اولیه پایه ای در کشور فراوان است، این محصول به عنوان محصول پایه می تواند در بازارهای صادراتی به ویژه عراق، - رییس انجمن صنفی کاشی و سرامیک تزیینی ایران گفت: با توجه به اینکه منابع مواد اولیه پایه ای در کشور فراوان است، این محصول به عنوان محصول پایه می تواند در بازارهای صادراتی به ویژه عراق، آسیای میانه و کشورهای عربی ارزآور باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اصغر آهنی ها در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک اظهار کرد: ظرفیت تولید 700 میلیون متر مربع در صنعت کاشی و سرامیک وجود دارد که از این میزان بیش از 200 میلیون متر مربع صادر می شود و حدود 200 تا 300 میلیون متر مربع، مصرف داخلی است.

وی با بیان اینکه در صنعت کاشی و سرامیک حرف اول را ایتالیا و پس از آن کشور چین می زند، اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه های دانش بنیان، ماشین آلات مورد نیاز این صنعت را تولید می کنند و در این زمینه نیازی به تولیدات کشورهای دیگر و یا ایتالیا نداریم و اگر با این روش حرکت کنیم می توانیم ارزش افزوده بالایی ایجاد کنیم.

به گفته رییس انجمن صنفی کاشی و سرامیک تزیینی ایران واردات در این حوزه معنادار نیست و در حوزه صادرات نیز یکی از چالش های اساسی، بحث برگشت ارز حاصل از صادرات، تامین نقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشی ایرانی به کدام کشورها صادر می شود؟

کاشی ایرانی به کدام کشورها صادر می شود؟