مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 15:562024-01-20اقتصادي

بهره بردار معادن «لیتیوم» همدان به زودی مشخص می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان، احمد شانیان با بیان اینکه بهره بردار معادن لیتیوم به زودی مشخص می شود اظهار کرد: در این راستا با چند شرکت معتبر دولتی و خصوصی مذاکراتی صورت گرفته و در هفته های آینده نتیجه این رایزنی ها و بهره بردار این ذخایر معدنی مشخص می شود.

وی با تأکید بر اینکه کشف ذخایر لیتیوم اقدامی بزرگ و ماندگار برای آینده اقتصادی استان همدان است که در دولت مردمی سیزدهم با پیگیری های مستمر به ثمر نشسته است افزود: از زمان صدور گواهی کشف تا پروانه بهره برداری حداقل یک سال زمان نیاز است از همین رو گواهی کشف نخستین محدوده لیتیوم در اردیبهشت ماه امسال و محدوده دوم نیز در چند هفته اخیر صادر شده و پروانه بهره برداری نیز در زمان مقرر صادر می شود.

مدیرکل صمت استان همدان با بیان اینکه رسیدن معادن لیتیوم به مرحله گواهی کشف فرآیندی پیچیده دارد تصریح کرد: ابتدا باید پروانه اکتشاف، سپس گواهی کشف و بعد از آن پروانه بهره برداری صادر شود که برای هر دو محدوده لیتیوم استان گواهی کشف صادر شده است.

وی با اشاره اینکه بهره برداری لیتیوم در کشور بی سابقه است افزود: همدان پرچم دار این دستاورد بزرگ است و بهره برداری و فرآوری این ماده ارزشمند نیازمند تکنولوژی و عملیات اجرایی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره بردار معادن «لیتیوم» همدان به زودی مشخص می شود

بهره بردار معادن «لیتیوم» همدان به زودی مشخص می شود