مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 10:252024-01-13اقتصادي

49 درصد کارجویان، تحصیلکرده دانشگاهی هستند


مطابق آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه جست وجوی شغل، 49 درصد کارجویان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی و 51 درصد فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سامانه جست و جوی شغل با هدف برقراری ارتباط میان کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه های جست وجوی شغل و ایجاد پویایی در بازار کار تیر ماه امسال رونمایی شد.

سامانه جست وجوی شغل از جمله سامانه های فعال وزارت کار است که از دو بخش جست وجوی فرصت شغلی و نیروی کار تشکیل شده و کارفرما، کارجو و کاریابی را به یکدیگر متصل می کند.

طبق اعلام معاونت اشتغال وزارت کار تاکنون بیش از 220 هزار فرصت شغلی در سامانه جست وجوی شغل به ثبت رسیده است در حالی که تعداد کارجویان ثبت شده در سامانه 170 هزار نفر بوده است که نشان می دهد تعداد فرصت های شغلی از بیکاران بیشتر است.

در حال حاضر این سامانه به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت شغلی مورد نیاز تبدیل شده تا هم کارجویان با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آن، شغل مورد نظر را پیدا کنند و هم کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیازشان، اطلاعات خود را به همراه درخواست نیروی کار به ثبت برسانند.

پیش از این آخرین آمار ثبت نام در سامانه جست وجوی شغل حاکی از آن بود که حدود 80 هزار نفر از متقاضیان کار درخواست شغلی خود را در این سامانه ثبت کرده اند که از این تعداد 20 هزار نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

49 درصد کارجویان، تحصیلکرده دانشگاهی هستند

49 درصد کارجویان، تحصیلکرده دانشگاهی هستند