مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 15:152024-01-08فرهنگي

ثبت 5 اثر منقول گلستان در فهرست آثار ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از ثبت تعداد پنج پرونده آثار منقول استان شامل شش قلم شیء از اشیای گنجینه زیارت در فهرست آثار منقول کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد ساوری ظهر امروز در جمع مدیران استان اظهارکرد: در جلسه امروز شورای ثبت ملی آثار منقول کشور که در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، تعداد پنج پرونده آثار منقول استان شامل 6 قلم شی از اشیای گنجینه زیارت در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با تشریح آثار ثبت شده استان، بیان کرد: این اشیاء شامل دو عدد دستبند زرین هم شکل، یک عدد پیشانی بند زرین، یک عدد آینه مفرغی دسته دار و دو عدد میله سرمه دان که یکی از آن ها دارای تزیینات انسانی است، می شود.

وی افزود: این آثار که در دهه 70 شمسی در یکی از سایت های باستانی استان کشف شده از جنس طلا و مفرغ بوده و قدمت آن با توجه به مطالعات نسبی، مربوط به دوره آغازین آهن است.

ساوری در ادامه یادآور شد: این آثار در موزه باستان شناسی گرگان در معرض نمایش قرار خواهد گرفت و علاقه مندان به حوزه میراث فرهنگی می توانند با مراجعه به این موزه از این مجموعه ارزشمند دیدن کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 5 اثر منقول گلستان در فهرست آثار ملی

ثبت 5 اثر منقول گلستان در فهرست آثار ملی