مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 13:102023-12-25دانش

برگزاری نخستین دوسالانه جایزه کتاب استاد اذکایی در همدان


رییس هیأت امنای موقوفه فرهنگی استاد پرویز اذکایی از برگزاری نخستین دوسالانه جایزه کتاب استاد «پرویز اذکایی» در همدان خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس هیأت امنای موقوفه فرهنگی استاد پرویز اذکایی از برگزاری نخستین دوسالانه جایزه کتاب استاد پرویز اذکایی در همدان خبر داد.

اکبر ایرانی دوشنبه 4 دی در نشست خبری نخستین دوسالانه جایزه کتاب استاد پرویز اذکایی که به میزبانی ایسنا برگزار شد، اظهار کرد: استاد اذکایی یکی از بزرگترین ایران شناسان و همدان شناسان معاصر و جزو نسل چنددانشی و دانشمندان ذی فنون بود؛ یعنی در زمینه های گوناگونی آثار تحقیقی و پژوهشی از خود به یادگار گذاشته است.

وی افزود: در حوزه نسخه شناسی و فهرست نویسی کتاب الفهرست ماقبل الفهرست دو جلدی و مربوط به نسخه های خطی پیش از دوره اسلامی در زبان های مختلف مربوط به تمدن اسلامی را برای نخستین بار تألیف کرد که در سال 74-75 در همایشی در مشهد رونمایی شد.

ایرانی با اشاره به اینکه زنده یاد اذکایی در حوزه ابوریحان شناسی در ایران یگانه است به طوریکه تحقیق و تصحیح متن عربی و ترجمه به فارسی کتاب الآثار الباقیه از ابوریحان بیرونی را انجام داده، اضافه کرد: وی بخشی از اثر قانون مسعودی از ابوریحان بیرونی را به فارسی ترجمه کرده و تک نگاشتی هم از ابوریحان بیرونی دارد که خیلی ارزشمند بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نخستین دوسالانه جایزه کتاب استاد اذکایی در همدان

برگزاری نخستین دوسالانه جایزه کتاب استاد اذکایی در همدان