مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 14:552024-01-14سياسي

23 محصول فناورانه در دومین رویداد سلامت بنیان رونمایی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین رویداد سلامت بنیان با شعار «روایت پیشرفت» از صبح امروز به مدت 3 روز و تا 27 دیماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپا شده است.

- در دومین دوره نمایشگاه سلامت بنیان با حضور وزیر بهداشت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، 11 محصول فناورانه دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و 12 محصول فناورانه در حوزه دارو رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین رویداد سلامت بنیان با شعار روایت پیشرفت از صبح امروز به مدت 3 روز و تا 27 دیماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپا شده است.

فهرست دارو ها و تجهیزات که در این نمایشگاه رونمایی شد به شرح زیر است:1- داروی تزریقی تکنسیوم-PSMA با نام تجاری پارس تکتو PSMA تولید شرکت پارس ایزوتوپ؛ جهت تشخیص سرطان پروستات متاستاتیکاولین و تنها تولیدکننده این دارو در دنیا و صادرات این دارو به 12 کشور دنیا2- کپسول خوراکی سیستئامین با نام تجاری سیستامود تولید شرکت داروسازی مداوا؛ جهت کاهش عوارض بیماری نادر ارثی نفروتیک سیستینوزیس.

ایران دومین تولیدکننده این دارو در دنیا بوده و تولید آن در کشور سالانه 3 میلیون یورو صرفه جویی ارزی خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

23 محصول فناورانه در دومین رویداد سلامت بنیان رونمایی شد

23 محصول فناورانه در دومین رویداد سلامت بنیان رونمایی شد