مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 09:202023-12-26فرهنگي

تلاش برای جهانی کردن «مضیف» خوزستان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در میان تعدد آثار فاخر میراث فرهنگی ناملموس کشورمان، فن آوری ساخت مضیف به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در دی 1390 در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد و اینک این فن آوری در مسیر .

- ایسنا/خوزستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در میان تعدد آثار فاخر میراث فرهنگی ناملموس کشورمان، فن آوری ساخت مضیف به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در دی 1390 در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد و اینک این فن آوری در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.

محمدحسین ارسطوزاده، عنوان کرد: ادامه داد: آنچه جوامع، گروه ها و حتی برخی افراد به نام میراث فرهنگی ناملموس از آن نام می برند در واقع آداب و رسوم، مهارت ها و نیز وسایل، اشیا و مصنوعات دستی است که دانش آن سینه به سینه در طول تاریخ به عنوان بخشی از غنای فرهنگی منتقل شده است و عموم مردم برای حفظ و پاسداشت آن تلاش می کنند و به آن عرق می ورزند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، وی خاطرنشان کرد: کشور ایران تاریخ و تمدن چند هزارساله دارد و به همین سبب میراث فرهنگی و آثار فاخری که ارزش ثبت در سطح ملی و جهانی را دارند بی شمار است؛ اما با رویکرد سازمان یونسکو در سال های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای جهانی کردن «مضیف» خوزستان

تلاش برای جهانی کردن «مضیف» خوزستان