مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 07:402024-01-17فرهنگي

تاریخ نگاری بر خانه به دوشی های جشنواره فیلم فجر


بیش از سه دهه از اولین باری که اهالی رسانه و منتقدان به همراه دست اندرکاران فیلم ها صاحب یک سالن مخصوص در جشنواره فیلم فجر شدند می گذرد ولی خانه به دوشی آن ها هنوز ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اختصاص مکانی ویژه به خبرنگاران و عکاسان و نویسندگان سینمایی برای تماشای فیلم های جشنواره فجر در دهه اول برگزاری این جشنواره جدی نبود و شاید دوره سومِ جشنواره فجر را که در سینما صحرا یک ردیف برای اهالی مطبوعات درنظر گرفته شد بتوان از نخستین دفعاتی دانست که برای خبرنگاران جایگاه مخصوصی تدارک دیده شد.

در آن دوره ها کنفرانس های مطبوعاتی به تناوب و به شکل پرسش و پاسخ برگزار می شدند؛ از جمله دوره هشتم که با اجرای عبدالله اسفندیاری در مرکز آموزش فیلم سازی همراه بود.

در طول این سال ها انتخاب محل اصلی نمایش فیلم های جشنواره تغییرات متعددی داشته و تعیین یک مقر به عنوان کاخ جشنواره - یا طبق گفته برخی مدیران سال های اخیر، خانه جشنواره - که محل حضور اهالی رسانه و عوامل فیلم ها در کنار هم باشد، سبب افزایش درخواست ها برای دریافت کارت حضور در کاخ جشنواره شد بویژه آنکه گسترش و تنوع رسانه ها در این افزایش تعداد درخواست ها بی تاثیر نبوده است.

با این حال اگر بخواهیم سینمای مطبوعات را در این چهار دهه مرور کنیم، یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ نگاری بر خانه به دوشی های جشنواره فیلم فجر

تاریخ نگاری بر خانه به دوشی های جشنواره فیلم فجر