مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 12:152024-01-11سياسي

جامعه کارگری چشم انتظار عدالت مزدی برای سال آینده است


دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه گفت: جامعه کارگری چشم انتظار عدالت مزدی برای سال آینده با توجه به عدم ترمیم حقوق و دستمزد امسال و شرایط تورم کنونی است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، داود میرزایی ظهر امروز در نشست یک روزه دبیران و هیئت اجرایی خانه های کارگر منطقه مرکزی کشور در خانه کارگر ساوه اظهار کرد: بر اساس قانون شورای عالی کار باید با توجه به نرخ تورم و سبد معیشت، حداقل مزدِ سالانه را تعیین کند، بر این اساس توجه به نرخ تورم و سبد معیشت در تعیین دستمزد الزام آور است.

وی، علت عدم توجه دولت به دو مولفه اساسی تعیین مزد کارگران را الزام آور نبودن این دو مولفه در قانون کار دانست و بیان کرد: ساوه با برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کاوه؛بیش از 500 واحد تولیدی و صنعتی بالغ بر 74 هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی دارد.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه با بیان اینکه مجموعا 179 هزار نفر بیمه شده زیر پوشش تامین اجتماعی در  شهرستان ساوه وجود دارد، تصریح کرد: تعداد آمار بیکاری این شهرستان 686 نفر با وجود 4 هزار و 366 کارگاه فعال است.

میرزایی با اشاره به وجود  26 هزار و 290 نفر بیمه شده  اصلی تامین اجتماعی در شهرستان زرندیه نیز گفت: 64 هزار و 369  نفر مجموع بیمه شدگان و 110 نفر نیز  بیمه کاری در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه کارگری چشم انتظار عدالت مزدی برای سال آینده است

جامعه کارگری چشم انتظار عدالت مزدی برای سال آینده است