مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 14:502024-01-05اقتصادي

کرایه کشتی ها در مسیر دریای سرخ سر به فلک کشید


بنابر اعلام رویترز هزینه کشتی هایی که مسیر آسیا و اروپا را از طریق دریای سرخ طی می کنند، به علت ناآرامی در این منطقه به شدت بالا رفته است.

- گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس:  بنابر اعلام رویترز کرایه کشتی ها از مقصد آسیا به شمال اروپا به دو برابر افزایش یافته و از کانتینرهای 40 فوتی 4 هزار دلار دریافت می کنند، کرایه آسیا به مدیترانه هم به رقم 5175 دلار رشد کرده حتی قیمت های بیش از 6000 دلار هم می گیرند که معادل 75 بشکه نفت با قیمت 80 دلار است.

مجاهدان یمنی در حمایت از حماس به کشتی هایی که از مسیر دریای سرخ از اسراییل و یا به مقصد آنجا حرکت می کنند، حمله می کنند و اینها ترس و رعبی برای ملوانان ایجاد کرده و مسیر خود را تغییر می دهند، جنگ بین حماس و اسراییل بیش از دو ماه پیش آغاز شد.

راشاتودی هم نوشته است؛ کشتی ها مجبور می شوند مسیر خود را به جای کانال سوئز به سمت آفریقا منحرف کنند که 20 روز طولانی می شود، گفته می شود که مسیرهای به سمت شمال آمریکا کمتر تحت تاثیر افزایش قیمت ها قرار گفته اند کرایه کشتی از آسیا به سواحل شرق آمریکا با رشد 55 درصد به 3900 دلار برای هر کانتینر 40 فوتی رسیده است و کرایه به مقصد سواحل غرب با 63 درصد رشد به رقم 2700 دلار افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرایه کشتی ها در مسیر دریای سرخ سر به فلک کشید

کرایه کشتی ها در مسیر دریای سرخ سر به فلک کشید