مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 14:502024-01-20بين الملل

میدل ایست آی: ریاض میانجی تهران و واشنگتن برای کنترل تنش ها در منطقه شده است


یک رسانه انگلیسی مدعی شد عربستان سعودی که در چند ماه گذشته روابط دیپلماتیک با ایران را از سرگرفته است، پس از در گرفتن جنگ غزه، به عنوان کانالی ارتباطی میان ایران و آمریکا به عنوان دو بازیگر مهم در اثرگذاری بر اوضاع منطقه عمل کرده است.

- یک رسانه انگلیسی مدعی شد عربستان سعودی که در چند ماه گذشته روابط دیپلماتیک با ایران را از سرگرفته است، پس از در گرفتن جنگ غزه، به عنوان کانالی ارتباطی میان ایران و آمریکا به عنوان دو بازیگر مهم در اثرگذاری بر اوضاع منطقه عمل کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک رسانه انگلیسی با استناد به اظهارات منابع مطلع مدعی شد که با گذشت 9 ماه از عادی سازی روابط تهران و ریاض، عربستان سعودی در حال ایفای نقش تازه ای به عنوان میانجی در روابط ایران و آمریکا است.

پایگاه خبری انگلیسی میدل ایست آی در این باره نوشت: مقامات عالی رتبه در ریاض در انتقال پیام میان این کشورها و کاهش تنش ها بر سر جنگ غزه کمک کرده اند.

این روند در نوامبر گذشته و وقتی آغاز شد که حسین امیرعبداللهیان ویر امور خارجه ایران در نشستی فوق العاده درباره جنگ غزه در ریاض شرکت کرد که رهبران سازمان همکاری اسلامی و ائتلاف عربی در آن شرکت کرده بودند.

یک منبع مطلع ایرانی که در جریان این امور بود، به میدل ایست آی گفت که امیرعبداللهیان حامل پیامی برای آمریکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میدل ایست آی: ریاض میانجی تهران و واشنگتن برای کنترل تنش ها در منطقه شده است

میدل ایست آی: ریاض میانجی تهران و واشنگتن برای کنترل تنش ها در منطقه شده است