مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 17:052023-12-30اجتماعي

روستای 2000ساله در محاصره کارخانه های ماسه شویی


کارخانه های ماسه شویی برای ساکنان روستاهای خلخال ارمغانی چون آلودگی صوتی، تخریب طبیعت و افول گردشگری به همراه داشته است و این در حالیست که یکی از کارخانه داران می گوید «برای مرمت جاده های روستا شن و ماسه مورد نیاز آسفالت را می دهیم.

- خبرگزاری فارس _ اردبیل، این کارخا نه ها زندگی ما را ویران کرده اند و هیچ نفعی هم برای ساکنان ندارند مگر اینها برای چند نفر ایجاد کار می کنند؟ این را عباس یکی از ساکنان روستای گردشگرپذیر خِمِس می گوید.

خِمِس یکی از چندین روستای خلخال است که مدتهای مدیدی است درگیر کارخانه ماسه شویی شده است و طبیعت بکرش دستخوش آلودگی های صوتی و گرد و غبار گردیده تا جایی که مردم این منطقه در سامانه فارس من نیز خواهان نجات این روستای رازآلود 2000 ساله شده اند و این در حالی است که علی نباتی رییس دادگستری خلخال نیز گفته است راه اندازی کارگاه های شن و ماسه به بهانه ایجاد اشتغال برای چند نفر محدود به قیمت سنگین از بین رفتن طبیعت، آلودگی رودخانه ها و محیط زیست این شهرستان تمام شده است.

  در دهه 70 یک یا دو کارخانه ماسه شویی در این منطقه مشغول به کار بودند که برای نیاز شهرستان کفایت می کرد اما طی 5 سال اخیر این کارخانه ها رشد قارچ گونه ای گرفت و به 20 مورد رسید که 12 مورد آن در حال حاضر فعال است تا جایی که طبق گفته فرماندار خلخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای 2000ساله در محاصره کارخانه های ماسه شویی

روستای 2000ساله در محاصره کارخانه های ماسه شویی