مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 18:502023-12-31دانش

شمار استانداردهای ملی فناوری نانو به 163 استاندارد رسید


در صد و سی و چهارمین اجلاسیه کمیته ملی نانو یک استاندارد ملی جدید بررسی و تصویب شد و بدین ترتیب تعداد استانداردهای ملی فناوری نانو به 163 رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، در صد و سی و چهارمین اجلاسیه کمیته ملی نانو که با حضور نمایندگانی از گروه استاندارد و ایمنی ستاد نانو، دانشگاه ها، سازمان استاندارد و شرکت ها و آزمایشگاه ها برگزار شد یک استاندارد ملی جدید با عنوان فناوری نانو- نانوساخت- مشخصه های کلیدی کنترلی-قسمت 6-18: مواد پایه گرافنی-گروه های عاملی:TGA-FTIR بررسی و تصویب شد و بدین ترتیب تعداد استانداردهای ملی فناوری نانو به 163 استاندارد رسید.

گرافن به دلیل خواص ویژه مانند استحکام مکانیکی، کشسانی، رسانایی الکتریکی و گرمایی بالا، شفافیت نوری، به یکی از مورد توجه ترین مواد پیشرفته  در تحقیقات کاربردی و صنایع شده است.

 یکی از موانع برای تجاری سازی محصولات حاوی گرافن نبود روش های استاندارد اندازه گیری و تعیین ویژگی های گرافن و محصولات حاوی گرافن است.

یکی از شناخته شده ترین راه های تهیه گرافن، فرایند اکسایش و کاهش است.

مقرون به صرفه ترین فرایند برای تهیه گرافن، لایه برداری  از لایه های گرافیت طبیعی پس از اکسایش برای به دست آوردن لایه های اکسید شده مجزا و سپس اکسیژن زدایی (


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمار استانداردهای ملی فناوری نانو به 163 استاندارد رسید

شمار استانداردهای ملی فناوری نانو به 163 استاندارد رسید