مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 11:002024-01-17بين الملل

همکاری کانادا و اسپانیا در ساخت یک رصدخانه زیردریایی


دانشمندان کانادایی و اسپانیایی در یک مشارکت جدید قصد دارند یک رصدخانه زیردریایی را در جنوبگان راه اندازی کنند تا به صورت منظم اطلاعاتی را پیرامون اقیانوس منجمد جنوبی به دست بیاورند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دانشمندان کانادایی و اروپایی در حال پیوستن به یک مشارکت جدید هستند که به موجب آن شرکت اوشن نتوورکز کانادا (Ocean Networks Canada) یک رصدخانه زیردریایی را در ایستگاه جنوبگان اسپانیا (BAE) راه اندازی می کند و داده هایی را در طول سال و در لحظه پیرامون شرایط اقیانوس در آنجا ارائه می دهد.

این اولین بار است که اوشن نتوورکز کانادا، نظارت خود را بر اقیانوس در خارج از آب های کانادا گسترش می دهد.

به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه ویکتوریا، این مشارکت که بین اوشن نتوورکز کانادا، دانشگاه ویکتوریا (UVic) و شورای تحقیقات ملی اسپانیا (CSIC) صورت می گیرد، درک علمی را در مورد یکی از کمتر مشاهده شده ترین بخش های سیاره ما یعنی اقیانوس جنوبگان یا اقیانوس منجمد جنوبی ارتقا می دهد.

کشتی تحقیقاتی اسپانیایی هسپیریدس (Hesperides) که رصدخانه اوشن نتوورکز کانادا را حمل می کند، به سمت ایستگاه جنوبگان اسپانیا موسوم به خوان کارلوس اول (Juan Carlos I) واقع در جزیره لیوینگستون در مجمع الجزایر شتلندز جنوبی در حال حرکت است که در شمال شبه جزیره جنوبگان قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری کانادا و اسپانیا در ساخت یک رصدخانه زیردریایی

همکاری کانادا و اسپانیا در ساخت یک رصدخانه زیردریایی