مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 14:352023-12-27اجتماعي

نگرانی از خطر سقوط خشت های گنبد تاریخی کلیدر


گنبد تاریخی کلیدر در خراسان رضوی که در مجاورت مدرسه روستا قرار دارد براثر باد، باران و برف و عوامل فرسایش، آن قدر آسیب دیده که خطر سقوط خشت ها وجود دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس شورای اسلامی کلیدر گفت: گنبد تاریخی کلیدر در خراسان رضوی که در مجاورت مدرسه روستا قرار دارد براثر باد، باران و برف و عوامل فرسایش، آن قدر آسیب دیده که خطر سقوط خشت ها وجود دارد.

غلامعباس کلیدری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برای مرمت و بهسازی گنبد تاریخی کلیدر در انتظار تصمیم مسئولان هستیم، اظهار کرد: گنبد تاریخی کلیدر از جمله بناهای تاریخی ماندگار از دوران ایلخانی و تیموری مربوط به قرن هشتم و نهم هجری قمری است.

وی با بیان اینکه این گنبد کم ارتفاع، با تخته سنگ های صاف تخت و بدون تزیینات است، اظهار کرد: گنبد تاریخی کلیدر مورد توجه علاقه مندان به ابنیه های تاریخی است.

عضو شورای اسلامی بخش سرولایت خاطرنشان کرد: علاوه بر این بنای چهارطاقی می توان به آثاری چون قلعه کهنه و حمام تاریخی در این بخش اشاره کرد.

کلیدری با اشاره به اینکه گنبد تاریخی کلیدر به دلیل عدم رسیدگی مناسب توازن معماری خود را از دست داده و ریخت گنبدی شکل آن از دست رفته است، تصریح کرد: این بنای تاریخی براثر باد، باران، برف و عوامل فرسایش، آن قدر آسیب دیده که به دلیل خطر سقوط خشت ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از خطر سقوط خشت های گنبد تاریخی کلیدر

نگرانی از خطر سقوط خشت های گنبد تاریخی کلیدر