مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 19:152024-01-20حوادث

کشف 3 شی عتیقه مربوط به پیش از تاریخ اسلام در کرمان


ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از محل مورد نظر تعداد سه قطعه شی عتیقه شامل یک عدد پیکره سنگی مرمر، یک عدد کاسه سنگی صابونی ساده و یک عدد کاسه سنگی دارای نقش بز کوهی کشف کردند.

- دادستان  شهرستان جیرفت کرمان گفت: سه قطعه شی عتیقه مربوط به پیش از دوران اسلام از قاچاقچیان در جیرفت کشف و یک نفر در این زمینه دستگیر شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری جیرفت افشین صالحی نژاد شامگاه شنبه اظهار کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان جیرفت ‏با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری و فروش تعدادی اشیای عتیقه توسط شخصی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان جیرفت ‏مطلع و با هماهنگی مقام قضایی متهم مورد نظر را دستگیر کردند.

  وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از محل مورد نظر تعداد سه قطعه شی عتیقه شامل یک عدد پیکره سنگی مرمر، یک عدد کاسه سنگی صابونی ساده و یک عدد کاسه سنگی دارای نقش بز کوهی کشف کردند.

  صالحی نژاد با بیان اینکه این اشیا مربوط به تاریخ پیش از اسلام است ادامه داد: پیکره سنگی مرمر پیکره یک گاو است که در محل پاها میله مفرغی برای اتصال به قطعه دیگر پایه دارد.

  وی با اشاره به اینکه اشیای تاریخی ضبط و متهم مربوطه با صدور قرار متناسب راهی زندان شد اضافه کرد: برابر نظر کارشناسان هر سه قلم اشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 3 شی عتیقه مربوط به پیش از تاریخ اسلام در کرمان

کشف 3 شی عتیقه مربوط به پیش از تاریخ اسلام در کرمان