مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 13:252023-12-24اجتماعي

سهمیه سوادآموزی امسال کرمانشاه 10 هزار و 700 نفر تعیین شده است


معاون سوادآموزی استان کرمانشاه گفت: در مجموع سهمیه سوادآموزی امسال در استان، 10 هزار و 700 نفر تعیین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، یاسر کرمی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد، اشاره ای به وضعیت بیسوادی در دوران قبل از انقلاب و مقایسه آن به بعد از انقلاب داشت.

وی با بیان اینکه 47 درصد از جمعیت 35 میلیون نفری ایران در دوران قبل از انقلاب باسواد بوده، افزود: فاصله سطح سواد زنان و مردان 23 درصد و جامعه شهری با روستایی نیز 34 درصد بوده است.

معاون سوادآموزی استان کرمانشاه، از رشد 50 درصد سواد در کشور بعد از انقلاب سخن گفت و افزود: نرخ سواد اکنون به 98 درصد، فاصله سطح سواد زنان و مردان به 6 درصد و جامعه شهری و روستایی به 11 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم یک بند به نهضت سوادآموزی اضافه شده با این مفهوم که وزارت آموزش و پرورش مکلف است اساسنامه نهضت سوادآموزی با هدف ریشه کنی بیسوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد شکل بگیرد و ارتقای سطح سواد عمومی مبتنی بر مفاهیم جدید برنامه ریزی شود و آموزش مستمر را بازنگری کند.

* پالایش مدرسه محور و روستای باسواد محورهای اصلی فعالیت سوادآموزی در سال جاری کرمی هدف نهضت سوادآموزی در گام دوم انقلاب خار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهمیه سوادآموزی امسال کرمانشاه 10 هزار و 700 نفر تعیین شده است

سهمیه سوادآموزی امسال کرمانشاه 10 هزار و 700 نفر تعیین شده است