مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 10:002024-01-02پزشكي

آیا غذایی که می خوریم سالم است؟!


همه ما حداقل برای یکبار به این موضوع اندیشیده ایم که تا چه اندازه غذایی که مصرف می کنیم سالم است؛ آنان که دغدغه سلامت فردی دارند بر این باورند که همه آن چه ما به عنوان غذا مصرف می کنیم اعم از این که خام، - تغییریافته، نیمه آماده و پخته باشد، دستکاری شده اند و به ندرت می توان غذایی سالم تهیه کرد.

آیا این یک توهم توطئه است یا حقیقتی که نمی دانیم؟ غذا در تعریف سازمان بین المللی یونسکو به مادهٔ قابل خوردن گفته می شود که شامل ترکیبات چندجزیی یا تک جزیی، پخته یا خام، محصولات و فراورده هایی با منشأ معدنی، قارچ، گیاهی یا جانوری است که به صورت مستقیم یا پس از مراحل فراوری مورد تغذیه انسان قرار می گیرد.

شکی نیست که تهیه غذای سالم برای همه ما یک دغدغه و اولویت مهم به شمار می رود؛ به یاد داشته باشیم که غذای سالم با 2 مقوله مواد غذایی سالم و نیز تغذیه سالم متفاوت است؛ در اینجا مقصود، خوراکی است که به لحاظ بهداشتی، ارزش غذایی و چگونگی تولید، دارای کیفیت مناسب و بدون آلودگی باشد.

اما نگاهی به سبد غذایی خانوارها و نیز رژیم غذایی افراد به ویژه در کلان شهرهای کشور پرده از حقایقی تلخ برمی دارد؛ سیدرضا کریمی، کارشناس مرکز آمار ایران، در گفت وگویی کوتاه با ایسنا اظهار می کند که در خوشبینانه ترین حالات، گزارش ها نشان می دهند که مصرف سبزیجات، حب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا غذایی که می خوریم سالم است؟!

آیا غذایی که می خوریم سالم است؟!