مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 17:152024-01-06سياسي

اسلامی: خرد ایرانی به دنبال ساماندهی محیط است


خرد ایرانی نه به دنبال غلبه بر محیط است و نه به دنبال تقلید از آن؛ بلکه به دنبال ساماندهی آن است.

مانند باغ ایرانی که پیوند طبیعت و محیط شهری داشته؛ - این یک مسیر تاریخ مند است و با بررسی یک شیوه جدید از دل آنها نتایج دقیق استخراج خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روح الله اسلامی، استاد دانشگاه امروز در همایش تکنولوژی و فرهنگ تاملات فرهنگی انتقادی با رویکرد فلسفی - تاریخی که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: انتقال تکنولوژی دوران جدید برای کشور ما ناگریز است و تکنولوژی به دنبال غلبه بر طبیعت بوده و این برتری ها وارد مسئله انسانی نیز شده است، یکی از برخوردها تعامل فرهنگی با تکنولوژی است.

وی افزود: ما در برخورد با تکنولوژی خود را عقب مانده ارزیابی می کنیم، با این احساس ما به دنبال تغییر جایگاه خود بودیم، جهت این تغییر نوسازی بوده است، البته وضع مطلوب بسته به هر تعریف در دوره های تاریخی متفاوت بوده؛ عده ای پاریس، عده ای آلمان و عده ای روسیه را به عنوان مرکز برای دریافت فناوری عنوان می کردند؛ البته جهت این نگاه ها در عصر حاضر به کشورهای شرقی رسیده و همواره به دنبال افزایش تکنولوژی است.

اسلامی تصریح کرد: ما در این مولفه ها تنها به مسائل اقتصادی و رفاهی توجه کردیم؛ اما در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی این تغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلامی: خرد ایرانی به دنبال ساماندهی محیط است

اسلامی: خرد ایرانی به دنبال ساماندهی محیط است