مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 12:402024-01-02اقتصادي

حالِ خوب حجره های بازار رشت


از 20 کاروانسرای موجود در بازار رشت، اکنون تنها هفت کاروانسرا باقی مانده است؛ «کاروانسرای طاقی بزرگ، طاقی کوچک، سرای ملک، کاروانسرای محتشم، - ایسنا/گیلان از 20 کاروانسرای موجود در بازار رشت، اکنون تنها هفت کاروانسرا باقی مانده است؛ کاروانسرای طاقی بزرگ، طاقی کوچک، سرای ملک، کاروانسرای محتشم، کاروانسرای چینی چیان و گلشن که مالکان بسته به نیاز فعلی، ساختار معماری آن را تغییر داده اند.

بازار رشت با مساحت 33 هکتار و 20 کاروانسرای داخل آن، یادگار دوره صفویه و قاجار است و در دوره های مذکور، محل بارانداز کالاهای تجاری بود که از ایران به اروپا و برعکس می رفت.

این بازار یک بار در اثر انفجار باروت(1330 قمری) به شدت آسیب می بیند و یک بار هم در اثر بمباران چندین باره رشت در ماجرای کودتای بلشویک ها(1299 خورشیدی) ویران می شود.

محله بازار رشت، در قدیمی ترین نقشه شهر رشت - که در دوره ناصری کشیده شده - یکی از محلات پرتراکم بود.

طبق این نقشه، محله بازار رشت شامل بقعه و قبرستان چله خانه، دو قراولخانه، مسجد و تکیه چله خانه، بقعه و مسجد چله خانه، قبرستان و مسجد آفخرا، حمام ابوطالب، مسجد شریعتمدار، مسجد جامع، حمام ورثه یحیی میرزا، تکیه، مسجد و مدرسه حاجی مجتهد، حمام شهریار، مسجد گلشن، خانه دولتی منزل مصلحت گذار، سرای میرزا عبدالکریم، سرای گلشن،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حالِ خوب حجره های بازار رشت

حالِ خوب حجره های بازار رشت