مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 12:552024-01-16اقتصادي

افزایش 3 درصدی گازرسانی به نیروگاه قم


مدیرعامل شرکت گاز استان قم از افزایش 3 درصدی گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی قم طی 9 ماهه سال 1402 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

- مرتضی خوش لهجه اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری بیش از 768 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه استان تحویل داده شد که این مقدار در مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود 745 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه استفاده از گاز طبیعی در نیروگاه ها باعث افزایش بازدهی در تولید برق می شود، تصریح کرد: افزون بر این استفاده از این سوخت در نیروگاه ها، کاهش تولید آلاینده های سمی و خطرناک را در پی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، خوش لهجه با بیان اینکه در استان قم یک نیروگاه سیکل ترکیبی و 9 نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق (CHP) وجود دارد، تاکید کرد: سوخت پایه تمامی این نیروگاه ها گاز طبیعی است و تنها در مواقع اوج مصرف، از سوخت مایع برای استمرار فعالیت یکی از این مراکز استفاده می شود.

خوش لهجه با تأکید بر اینکه استفاده از سوخت جایگزین برای نیروگاه های سراسر کشور در حوزه اختیارات استان نیست، گفت: تصمیم گیری در این خصوص بر عهده سیستم مرکز راهبردی توانیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 3 درصدی گازرسانی به نیروگاه قم

افزایش 3 درصدی گازرسانی به نیروگاه قم