مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 08:252023-12-30سياسي

زیستگاه لک ک های مریوان ثبت ملی می شود


سرپرست معاونت میراث فرهنگی کردستان گفت: پرونده ثبتی اثر طبیعی زیستگاه لک لک ها واقع در روستای دره تفی مریوان در جلسه شورای ثبت کشور مطرح و به تایید رسید.

- گولان فرزامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به عنوان متولی ثبت آثار طبیعی استان حرکتی پیوسته را از طریق اداره کل ثبت آثار در حوزه وزارت میراث فرهنگی در دستور کار خود قرار داده و جلسات متعدد تخصصی را به منظور هم اندیشی و همراهی با حضور نمایندگان ادارات مربوطه برگزار کرده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی کردستان با اشاره به موافقت دستگاه های مربوطه برای تنظیم پرونده ثبت این میراث طبیعی در فهرست آثار ملی، اظهار کرد: پرونده ثبتی اثر طبیعی زیستگاه لک لک ها واقع در روستای دره تفی مریوان در جلسه شورای ثبت کشور مطرح و به تایید رسید، لذا به منظور رفع برخی نواقص برای ابلاغ به اداره کل ثبت آثار کشور ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت ملی این زیستگاه، زمینه حفظ و نگهداری آثار طبیعی را فراهم می کند، افزود: با توجه به اینکه سایت پرنده نگری بعد از دریاچه زریبار پربازدیدترین جاذبه طبیعی در مریوان است، این زیستگاه پتانسیل قابل ملاحظه ای در حوزه جذب گردشگر خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیستگاه لک ک های مریوان ثبت ملی می شود

زیستگاه لک ک های مریوان ثبت ملی می شود