مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 09:402024-01-07اقتصادي

آزدسازی محل زندگی یوزپلنگ ها در توران/ تخلیه دام ها از مرتع تلخاب


مرتع تلخاب برای زندگی یوزپلنگ ها از سال آینده آزاد می شود - مرتع تلخاب برای زندگی یوزپلنگ ها از سال آینده آزاد می شود  مدیرکل دفتر حفاظت از حیات وحش از پرداخت سه میلیارد تومان به مرتع دار تلخاب حوزه پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: این مرتع خالی از سگ های گله برای امنیت یوزها خواهد شد.

  غلامرضا ابدالی در گفت وگو با مهر، ضمن بیان اینکه مرتع تلخاب به مبلغ سه میلیارد تومان خریداری شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه پرداخت این مبلغ در توان سازمان نبود هزینه از طرف یک حامی تأمین شد.

  وی ضمن بیان اینکه مرتع جایگزین دیگری در دسترس دامدار نبود و نمی توانست دام خود را در جای دیگری ببرد، افزود: تصمیم گیری به این منوال پیش رفت که مرتع دار تا پایان سال جاری از تلخاب استفاده کرده و فروردین تخلیه شود.

  مدیرکل دفتر حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست بابیان اینکه تلخاب از سال آینده آزاد می شود، ابراز داشت: با توجه به درخواست فعالان محیط زیست شاهرود این قضیه زودتر کلید خواهد خورد.

  ابدالی بابیان اینکه 86 مهره دار خشک زی در معرض خطر در ایران وجود دارد، تصریح کرد: برای احیای این تعداد گونه یک سری اکشن پلن ها یا برنامه های عمل طرح ریزی شد که 21 برنامه برای 21 گونه در حال اجرا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزدسازی محل زندگی یوزپلنگ ها در توران/ تخلیه دام ها از مرتع تلخاب

آزدسازی محل زندگی یوزپلنگ ها در توران/ تخلیه دام ها از مرتع تلخاب