مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 11:112024-01-15اقتصادي

سریال بدون پایان اتمام مرمت بازار فرش مشهد!


معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن گفت: در حال حاضر در تمام جبهه های کاری که امکان فعالیت داشتیم و لازم بود مرمت صورت گیرد، انجام شده است.

- همچنین پیش بینی ما این است که ظرف مدت 5 الی 6 ماه آینده در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد بازار را به صورت کامل مرمت کنیم و این کار را به پایان برسانیم.

علی عابدزاده در گفت وگو با ایسنا در خصوص ادامه روند عملیات مرمت و بازسازی بازار فرش مشهد، اظهار کرد: بازار فرش یک سابقه بسیار تاریخی دارد و به تعبیری تاریخی ترین معبر مشهد به شمار می رود که اکنون عملیات عمرانی آن در معبر اندرزگو 11 در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه براساس کاوش های باستان شناسی که در یکی الی دو سال اخیر در محل بازار انجام دادیم به زمان تیموری رسیده ایم، افزود: شهرداری منطقه ثامن براساس وظیفه ای که در قبال ایمن سازی بازارها و معابر داشت، در این زمینه ورود کرد.

همچنین با توجه به اینکه بازار ثبت میراث فرنگی بود ایمن سازی و مرمت آن را با تایید و تصویب سازمان میراث فرهنگی در سال 1399 آغاز کردیم.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن تصریح کرد: مرمت بازار فرش از ابتدای اندرزگو 11 تا آب انبار حوض 40 پایه ادامه دارد.

بازار فرش حدود 21 دهانه است که طبق طرح سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به شکل و شمایل زمان قاجار نیز مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سریال بدون پایان اتمام مرمت بازار فرش مشهد!

سریال بدون پایان اتمام مرمت بازار فرش مشهد!