مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 12:552024-01-16پزشكي

ارتباط مستقیم اختلالات خواب با دیابت و فشارخون


فوق تخصص بیماری های ریه و فلوشیپ خواب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به عوامل موثر در بروز اختلالات خواب، بیماری های دیابت و فشارخون را از جمله این عوامل برشمرد و بر ارتباط مستقیم اختلالات خواب با این بیماری ها تاکید کرد.

- فوق تخصص بیماری های ریه و فلوشیپ خواب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد ارتباط مستقیم اختلالات خواب با دیابت و فشارخون ایسنا/خراسان رضوی فوق تخصص بیماری های ریه و فلوشیپ خواب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به عوامل موثر در بروز اختلالات خواب، بیماری های دیابت و فشارخون را از جمله این عوامل برشمرد و بر ارتباط مستقیم اختلالات خواب با این بیماری ها تاکید کرد.

دکتر مهناز امینی در خصوص چگونگی تاثیر بیماری های دیابت و فشارخون بر کیفیت خواب افراد گفت: فردی که مبتلا به بیماری دیابت است و میزان قند او کنترل شده نیست، در شب هنگام با افزایش قندخون، دفع ادرارش زیاد می شود و فرد مجبور می شود چند نوبت جهت دستشویی رفتن از خواب بیدار شود که این کار کیفیت خواب او را پایین می آورد، همین طور بر عکس، هنگامی که فرد مبتلا به هر دلیلی، قندش افت کند، با کابوس های شبانه بیدار و دچار اختلال خواب می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اختلالات شایع خواب افراد دیابتی، سندرم(اختلال) پای بی قرار است که بسیار موذی است و خود فرد هم مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط مستقیم اختلالات خواب با دیابت و فشارخون

ارتباط مستقیم اختلالات خواب با دیابت و فشارخون