مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 18:202024-01-11اقتصادي

مجوز افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی کجا صادر شد؟


در یکی دو هفته اخیر، شرکت های هواپیمایی با استناد به یک رای دیوان عدالت اداری اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما کرده اند، در حالی که در ماده 6 قانون هواپیمایی کشوری به صراحت مشخص شده است تعیین قیمت بلیت هواپیما بر عهده چه بخشی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به تازگی دیوان عدالت اداری به شرکت های هواپیمایی مجوزی مبنی بر اصلاح قیمت بلیت هواپیما داده است.

درواقع انجمن شرکت های هواپیمایی در اعتراض به دامنه نرخی مصوب شده خرداد ماه امسال به، دیوان عدالت اداری شکایت برده است و این دیوان، مصوبه قیمت گذاری بلیت پروازهای داخلی را ابطال و اعلام کرده است که نرخ گذاری در حوزه حمل و نقل هوایی در موضوع نرخ گذاری تکلیفی دولت قرار نمی گیرد و عرضه و تقاضا نرخ خدمات را تعیین می کند.

مجوزی که صادر شده مبنی بر این است که ستاد تنظیم بازار و شورای عالی هواپیمایی نقشی در تعیین قیمت بلیت پروازهای داخلی ندارند و نرخ بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود، موضوعی که به افزایش قیمت بلیت هواپیما در یکی دو هفته اخیر منجر شد.

از سوی دیگر پیگیری خبرنگار فارس حاکی از آن است که دولت و وزارت راه و شهرسازی به این رأی دیوان معترض هستند و تلاش جدی برای برگشت قیمت بلیت پروازهای داخلی به دامنه نرخی مشخص شده دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی کجا صادر شد؟

مجوز افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی کجا صادر شد؟