مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 14:252023-12-31بين الملل

گفت وگوی کامرون و امیرعبداللهیان درباره تحولات دریای سرخ


وزیر امور خارجه انگلیس با اعلام گفت وگو با همتای ایرانی خود درباره تحولات دریای سرخ، به بیان جزییاتی در این باره پرداخت.

- وزیر امور خارجه انگلیس با اعلام گفت وگو با همتای ایرانی خود درباره تحولات دریای سرخ، به بیان جزییاتی در این باره پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس از گفت وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود درباره تحولات منطقه خبر داد.

کامرون در این باره در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز با امیرعبداللهیان درباره حملات حوثی ها(نیروهای مسلح یمن) در دریای سرخ که زندگی افراد بی گناه و اقتصاد جهانی را تهدید می کند، گفت وگو کردم.

صراحتا گفتم که ایران نیز با توجه به حمایت دیرینه اش از حوثی ها، مسئول جلوگیری از این حملات است.

وزیر امور خارجه و وزیر دفاع انگلیس پیش از این، ادعای حمایت ایران از نیروهای مسلح یمن را مطرح کرده و تلاش کرده بودند ایران را با تحولات اخیر در دریای سرخ که در پی جنگ غزه رخ داد، مرتبط سازند.

در پی تشدید تنش ها در نوار غزه، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که تا زمان متوقف نشدن تجاوزات علیه غزه، حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهند داد و به هیچ کشتی وابسته به آن اجازه تردد در آب های دریای سرخ و تنگه باب المندب را نمی دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی کامرون و امیرعبداللهیان درباره تحولات دریای سرخ

گفت وگوی کامرون و امیرعبداللهیان درباره تحولات دریای سرخ