مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 09:202024-01-20سياسي

آیا شاه هواپیمای شاهین را پس فرستاد؟


شاهین، نام هواپیمای بویینگ 707 بود که شاه با آن فرار کرد و بعد از مدتی به ایران بازگردانده شد.

حتی جالب توجه است که بنی صدر و مسعود رجوی نیز با همین هواپیما از ایران گریختند! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، شاهین، بویینگ 707 متعلق به نیروی هوایی شاهنشاهی ایران بود که محمدرضا پهلوی و فرح از آن برای سفرهای داخلی و خارجی استفاده می کردند؛ که در روزهای منتهی به انقلاب نیز در 26 دی ماه 1357، محمدرضا با شاهین از ایران فرار کرد اما مدتی بعد، این هواپیما به ایران برگشت.

صفحات سلطنت طلب در این رابطه ادعا می کنند که شاه بعداز خروج از ایران دستور داد که شاهین را به ایران برگردانند، زیرا شاهین ثروت ملی ایران، و متعلق به مردم است! همین طور ادعا می کنند که شاه می توانست با فروشِ شاهین، 120 میلیون دلار به جیب بزند اما لطف کرده و شاهین را نفروخت.

هواپیمای شاهین برای بررسی این موضوع چند نکته حائز اهمیت است: 1- فرض بگیریم که محمدرضا از هواپیمای 120 میلیون دلاری چشم پوشی کرده و از روی دلسوزی برای مردم آن را پس داده است؛ اما  روزنامه فایننشال تایمز انگلیس، در سال 2009، دارایی های دزدیده شده توسط دیکتاتورهای فراری را بررسی کرده و مبلغ دزدی پهلوی را 35 میلیارد دلار تخمین زده است! چطور می شود که شاه فقط در رابطه با هواپیمای شاهین به یاد ملت افتاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا شاه هواپیمای شاهین را پس فرستاد؟

آیا شاه هواپیمای شاهین را پس فرستاد؟