مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 13:402024-01-13اقتصادي

سهم 35 درصدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تامین بنزین کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، جعفرپور مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اشاره به اینکه این پالایشگاه، در سال 1385 با هدف طراحی، - مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: این پالایشگاه سهم 19 درصدی در ظرفیت پالایش کشور داشته که حاصل آن تولید 37 درصد بنزین، 13 درصد نفت گاز، 18 درصد نفت سفید و 15 درصد گازمایع است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، جعفرپور مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اشاره به اینکه این پالایشگاه، در سال 1385 با هدف طراحی، مدیریت، تامین منابع مالی، احداث، بهره برداری، تعمیر و نگهداری از پالایشگاه میعانات گازی به ثبت رسید، گفت: این پالایشگاه مدرن ترین پالایشگاه خاورمیانه است که با مساحتی حدود 730 هکتار در 25 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

وی افزود: تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط خط لوله ای به طول 388 کیلومتر و به قطر 36 اینچ با ظرفیت دریافت 840 هزار بشکه در روز صورت می پذیرد که این خط لوله با پیمایش استان های بوشهر، فارس و هرمزگان از مسیری صعب العبور می گذرد.

جعفرپور ادامه داد: نکته مهم آن است که با بهره برداری از این پالایشگاه، تولید پایدار گاز از میدان مشترک پارس جنوبی تضمین شد، زیرا به دلیل تحریم های یک جانبه آمریکا امکان صادرات میعانات گازی مانند نفت خام محدود بود و بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 35 درصدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تامین بنزین کشور

سهم 35 درصدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تامین بنزین کشور