مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 13:302024-01-16فرهنگي

کاوش و لایه نگاری تپه تاریخی بریس در شهرستان نمین


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از کاوش باستان شناسی و لایه نگاری در تپه تاریخی بریس در شهرستان نمین خبر داد.

- حسن محمدی ادیب 26 دی در جمع خبرنگاران گفت: کاوش باستان شناسی در تپه بریس شهرستان نمین با هدف مطالعه لایه ها و توالی فرهنگی بخش شرقی اردبیل که از 16 آذرماه آغاز شده، روزهای پایانی خود را پشت سر می گذارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: تپه تاریخی بریس در سال 1381 با شماره 7819 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و این کاوش با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی و با توجه به اهمیت این تپه تاریخی انجام می شود.

با کاوش در این محوطه توالی مختلفی از دوره های پیش از تاریخی در بخش شرقی این محوطه آشکار شد فریبرز طهماسبی، سرپرست هیات کاوش تپه تاریخی بریس نیز در مورد این کاوش باستان شناسی گفت: کاوش بر اساس نظر شورای فنی پژوهشکده باستان شناسی در بخش های برش خورده محوطه و در بخش های پیش از تاریخی آن با ایجاد گمانه آغاز و با کاوش لایه های مختلف و ساختارهای معماری با رسیدن به خاک بکر متوقف شد.

وی بیان کرد: با کاوش در این محوطه توالی مختلفی از دوره های پیش از تاریخی در بخش شرقی این محوطه آشکار شد و ساختارهای معماری، کوره های ذوب فلز و لایه های خاکستر ضخیم حاصل از فعالیت های صنعتی مهمتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش و لایه نگاری تپه تاریخی بریس در شهرستان نمین

کاوش و لایه نگاری تپه تاریخی بریس در شهرستان نمین