مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 20:102024-01-06سياسي

صرفه اقتصادی بالای تولید پادزهر برای کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس زارع میرک آبادی در سمینار یکصد سال خدمت به ایران با اشاره به نقش سرم های درمانی اظهار کرد: در سال 1338 بخش پرورش جانوران سمی در این مجموعه تاسیس شد و در سال 1341 اولین سرم مونو والان ضد مار کبری و در سال 1345 نیز سرم .

- عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: تولید پادزهر های ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی موسسه رازی علاوه بر حفاظت از جان مردم و جلوگیری از مرگ سالانه هزاران نفر، صرفه اقتصادی بسیار بالایی برای کشور دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس زارع میرک آبادی در سمینار یکصد سال خدمت به ایران با اشاره به نقش سرم های درمانی اظهار کرد: در سال 1338 بخش پرورش جانوران سمی در این مجموعه تاسیس شد و در سال 1341 اولین سرم مونو والان ضد مار کبری و در سال 1345 نیز سرم هگزا والان (پنج ظرفیتی) ضد زهرمار به تولید رسید و در سال 1351 نیز پادزهر عقرب تولید شد.

وی به روند افزایشی تولید پادزهر پس از انقلاب و به ویژه پس از سال 76 اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سالانه حدود 60 هزار ویال پادزهر مار و 240 هزار پادزهر عقرب توسط موسسه رازی تولید می شود که افزایش چشمگیری نسبت به سال های قبل از انقلاب داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه اقتصادی بالای تولید پادزهر برای کشور

صرفه اقتصادی بالای تولید پادزهر برای کشور