مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 07:402024-01-09اجتماعي

بیش از 11 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت شده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 11.

8 درصد مساحت استان جزو مناطق حفاظت شده است، گفت: تا کنون 433 گونه جانوری، 301 گونه پرنده، - سعید یوسف پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه مبنای کاری سازمان محیط زیست بر اساس آمایش سرزمینی و قوانین بالادستی است، گفت: جهت راه اندازی هر فعالیت اقتصادی تولیدی لازم است تاییدیه محیط زیست اخذ شود، همچنین مدیریت تالاب ها، هوای پاک، آب و خاک، مدیریت پسماند و حفاظت از تنوع زیستی و طبیعت بر عهده این سازمان است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود هشت تالاب در استان که مدیریت و حفاظت از آن ها به عهده سازمان محیط زیست است، ادامه داد: در پاسگاه های محیط بانی استان 200 نیرو به منظور جلوگیری از تخریب تنوع زیستی، شکار غیرمجاز و قطع درختان فعالیت می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه این محیط بانان در مناطق دوردست و صعب العبور مشغول خدمت هستند، افزود: حوزه حفاظت محیط زیست کشور تا کنون 122 شهید و جان نثار داشته است.

فرسودگی ناوگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری یوسف پور با اشاره به فرسودگی ناوگان و کمبود نیروی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: در استان و خصوصا شهرستان های جدید کمبود خودرو داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 11 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت شده است

بیش از 11 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت شده است