مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 09:102024-01-02اجتماعي

پساب کارواش های کرج مدیریت نمی شود


بازرس و مسئول امور رسیدگی به کارواش های کرج گفت: هنوز اقدامی برای دفع اصولی و استاندارد پساب کارواش ها که مخاطرات زیست محیطی به دنبال دارد انجام نشده است.

- ایسنا/البرز بازرس و مسئول امور رسیدگی به کارواش های کرج گفت: هنوز اقدامی برای دفع اصولی و استاندارد پساب کارواش ها که مخاطرات زیست محیطی به دنبال دارد انجام نشده است.

آرش شریفیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کارواش ها برای دفع پساب حتما باید دو سپتیک اولیه و ثانویه و جوی جمع آوری داشته باشند تا ضایعات و ذرات بسیار ریز و جامد معلق در پساب حاصل از شستشو، در جوی ها و سپتیک اولیه جمع آوری شوند و از ورود آنها به چاه و یا اگو جلوگیری شود، چون این ذرات بسیار ریز بوده و به نحوی به هم می چسبند که حتی توسط خودروی لجن کش هم قابل جمع آوری نیست.

شریفیان ادامه داد: برای اینکه پساب حاصل از شستشوی کارواش ها، مشکلی برای منابع آب زیر زمینی ایجاد نکند، مهم است که این پساب ها و ضایعات توسط چه کسی جمع آوری و کجا دفع شود.

ما مواردی را داشتیم که لجن کش پس از جمع آوری پساب در زمان کوتاهی برای کار به کارواش برگشته است، در حالی که تخلیه تانکر به محل مورد نظر زمان بیشتری می برد.

پس از پیگیری متوجه شدیم پساب و ضایعات را لب جوی آب داخل شهر و پای درختان تخلیه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پساب کارواش های کرج مدیریت نمی شود

پساب کارواش های کرج مدیریت نمی شود