مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 00:502023-12-25بين الملل

تحلیلگران غربی: ائتلاف نظامی چین با روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است


تحلیلگران بر این باورند که همکاری نظامی روسیه و چین و برخی کشورهای دیگر بزرگترین تهدید علیه آمریکاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، انعقاد پیمان نظامی بین روسیه و چین یکی از مواردی است که آمریکا باید خود را برای آن آماده کند.

وبگاه آمریکایی بیزینس اینسایدر روز دوشنبه در تحلیلی در خصوص ائتلاف نظامی روسیه و چین نوشت، برای چندین دهه، قدرت نظامی آمریکا بدون چالش بود.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991،  این کشور تنها ابرقدرت نظامی جهان بود که نیروهایش در  جهان برای دفاع از متحدان مستقر شدند، اما با نزدیک شدن به پایان سال 2023 و شعله ور شدن درگیری ها، روسیه و چین در جاه طلبی مشترک برای سرنگونی آمریکا به طور فزاینده ای تهاجمی شده اند.

به گفته تحلیلگران، سران چین و روسیه، به تشکیل یک اتحاد نظامی نزدیک می شوند و این بزرگترین تهدیدی است که ایالات متحده با آن مواجه شده است.

جاناتان وارد از تحلیلگران ارشد آمریکایی گفت: واضح است که روسیه و چین خود را به عنوان شرکای نظامی می بینند و این مشارکت عمیق تر و با تجربه تر می شود، حتی اگر این اتحاد از منظر غرب رسمی نباشد.

چین در تهاجم روسیه به اوکراین حمایت اقتصادی و دیپلماتیک از مسکو کرده، در حالی که آمریکا میلیاردها دلار به کی یف کمک کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگران غربی: ائتلاف نظامی چین با روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است

تحلیلگران غربی: ائتلاف نظامی چین با روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است