مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 04:402024-01-09بين الملل

بورل: جنگ غزه باید متوقف شود


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه شنبه گفت که تنها راه برای جلوگیری از رخ دادن تراژدی های کنونی در نوار غزه، رسیدن به یک راهکار سیاسی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه شنبه گفت که تنها راه برای جلوگیری از رخ دادن تراژدی های کنونی در نوار غزه، رسیدن به یک راهکار سیاسی است.

بورل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که در سفر منطقه ای به غرب آسیا، فاجعه انسانی در نوار غزه، شمار غیرقابل تحمل تلفات غیرنظامیان و خطر درگیری منطقه ای را ارزیابی کرده است.

وی ضمن اشاره به سفرهایش به لبنان و عربستان سعودی، تصریح کرد: جنگ [غزه] باید متوقف شود و نباید [به منطقه غرب آسیا] گسترش پیدا کند .

پیش از این منابع محلی گزارش داده بودند که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به بیروت، با محمد رعد رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرده است.

(جزییات بیشتر ) بورل همچنین با نبیه بری رییس پارلمان، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور، عبدالله بو حبیب وزیر خارجه و جوزف عون رییس نیروهای مسلح لبنان دیدار و درباره لزوم جلوگیری از گسترش جنگ غزه به دیگر مناطق غرب آسیا رایزنی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورل: جنگ غزه باید متوقف شود

بورل: جنگ غزه باید متوقف شود