مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 13:452024-01-10سياسي

شهر شیراز قابلیت ثبت جهانی دارد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: شهر شیراز با تمام ظرفیت هایی در حوزه های تاریخی، فرهنگی، هنری، ادبی و صنایع دستی دارد، - ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: شهر شیراز با تمام ظرفیت هایی در حوزه های تاریخی، فرهنگی، هنری، ادبی و صنایع دستی دارد، قابلیت ثبت جهانی را در میان شهرهای دنیادار است.

  محمد ثابت اقلیدی امروز، 20 دی ماه در دیدار با اعضای شورای شهر شیراز با اشاره به ظرفیت های منحصربه فرد شیراز گفت: شهر شیراز با تمام ظرفیت هایی در حوزه های تاریخی، فرهنگی، هنری، ادبی و صنایع دستی دارد، قابلیت ثبت جهانی را در میان شهرهای دنیادار است.

وی با اشاره به اینکه در دوران زندیه شیراز پایتخت ایران بوده است، افزود: آثار ارزشمندی از این دوران برای ما به یادگار مانده و کریم خان زند که خود را نه پادشاه که وکیل الرعایا می خواند خدمات ارزنده ای را به این شهر و استان داشته و یادگارهایی را به جا گذاشته که امروزه از مواهب آن بهره مند می شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به اینکه به برخی از این آثار ارزشمند باگذشت زمان از بین رفته است، بیان کرد: میدان توپخانه شیراز از جمله آثاری است که مربوط به دوره زندیه بوده ولی هم اکنون اثری از آن بر جای نمانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر شیراز قابلیت ثبت جهانی دارد

شهر شیراز قابلیت ثبت جهانی دارد