مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 09:402023-12-31اقتصادي

بزرگترین شرکت فرآوری گیاهان دارویی در بابل احداث می شود


تا سال آینده بزرگترین و نخستین شرکت فرآوری و تولیدی گیاهان دارویی مازندران را در بابل احداث می کنم.

- ایسنا/مازندران یک کشاورز مازندرانی اظهار کرد: تا سال آینده بزرگترین و نخستین شرکت فرآوری و تولیدی گیاهان دارویی مازندران را در بابل احداث می کنم.

این روزهای زمستانی ما با عطر گل نرگس در شهرهای کشور معطر شده است هرکجا که نگاه می کنیم گل نرگس با گلبرگهای سفید و زرد دلربایی می کند گویا آمده اند در زمستانی سخت به میهمانی بهشت دعوتت کنند.

مازندران هم سهم بسزایی در کشت گل نرگس دارد از این رو کاشت گل نرگس به دلیل زیبایی فوق العاده، در کنار سایر گل ها و گیاهان زینتی، جهت ارتقاء سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی شهروندان موثر است.

گل نرگس علاوه بر جنبه های اقتصادی، در بحث اکوتوریسم (طبیعت گردی یا بوم گردی) و اگروتوریسم (گردشگری کشاورزی) نیز می تواند به عنوان یکی از پتانسیل های مهم مورد توجه قرار گیرد و در کنار برگزاری جشنواره های محلی، باعث جذب گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی شود که این امر باعث ایجاد اشتغال، درآمدزایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.

گل نرگس در زمره گیاهان دارویی قرار داشته و در طب سنتی جهت مسکن دردهای مفاصل، سردرد، تسکین دهنده دردهای عصبی مزمن، کاهش دهنده اسپاسم و گرفتگی عضلات، رفع کننده مشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین شرکت فرآوری گیاهان دارویی در بابل احداث می شود

بزرگترین شرکت فرآوری گیاهان دارویی در بابل احداث می شود