مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 14:502023-12-30سياسي

آمادگی ایران و تاجیکستان برای تأسیس شرکت های مشترک در حوزه حمل ونقل و صنعت


نخست وزیر تاجیکستان در دیدار با رییس ایرانی کمیسیون همکاری های مشترک دو کشور بر اهمیت امضای اسناد جدید همکاری و سایر اقدامات لازم در راستای تقویت روابط دوجانبه با ایران تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو کشورمان که به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان به دوشنبه سفر کرده با قاهر رسول زاده نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

دو طرف در ابتدای این دیدار ، توسعه روابط بین ایران و تاجیکستان را یادآور شدند و آن را با اجرای سیاست های سران دو کشور مرتبط دانستند.

نخست وزیر تاجیکستان امضا اسناد جدید همکاری، برگزاری همایش تاجران دو کشور در ماه نوامبر امسال و سایر اقدامات لازم در راستای تقویت روابط دوجانبه تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران را مهم خواند.

در راستای تحقق دستورات سران دو کشور، دو طرف بر آمادگی خود برای تقویت روابط در زمینه های اقتصادی و تجاری، ایجاد شرکت های صنعتی مشترک در زمینه حمل ونقل، نوآوری های علمی و سایر حوزه و صنایع تاکید کردند.

شایان ذکر است در شانزدهیمن اجلاس کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان که به ریاست علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و دلیر جمعه وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد، دو سند جدید همکاری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ایران و تاجیکستان برای تأسیس شرکت های مشترک در حوزه حمل ونقل و صنعت

آمادگی ایران و تاجیکستان برای تأسیس شرکت های مشترک در حوزه حمل ونقل و صنعت