مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 09:152024-01-01دانش

بازده تولید انرژی برق در سلول های خورشیدی حساس به رنگ با فناوری نانو بهبود یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محبوبه رفیعی پور چیرانی دانش آموخته مقطع دکتری رشته شیمی کاربردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «تهیه نانو فیلر هایی بر پایه گرافن عاملدار شده با کمپلکس فلز واسطه با هدف بهبود .

- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند طی پژوهشی، بازده تولید انرژی سلول های خورشیدی حساس به رنگ را با فناوری نانو بهبود دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محبوبه رفیعی پور چیرانی دانش آموخته مقطع دکتری رشته شیمی کاربردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح تهیه نانو فیلر هایی بر پایه گرافن عاملدار شده با کمپلکس فلز واسطه با هدف بهبود عملکرد سلول خورشیدی حساس به رنگ گفت: با رشد سریع صنعتی شدن و تغییر سبک زندگی تقاضای جهانی برای انرژی به شکل فزاینده ای رو به افزایش است.

وی گفت: طی سال های متمادی سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ منابع بالقوه انرژی برای برآوردن این تقاضای جهانی انرژی محسوب می شده است.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: در صورت ادامه این روند ما در سیاره ای تهی از منابع فسیلی به دام خواهیم افتاد که براثر تولید گاز های گلخانه ای حاصل از احتراق با دشواری های زیست محیطی گریزناپذیری روبرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازده تولید انرژی برق در سلول های خورشیدی حساس به رنگ با فناوری نانو بهبود یافت

بازده تولید انرژی برق در سلول های خورشیدی حساس به رنگ با فناوری نانو بهبود یافت