مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 10:552023-12-23سياسي

گرامیداشت شب «یلدا« در آسیای مرکزی


مراسم شب یلدا در تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان با حضور سفیر، کارکنان سفارت، اهالی فرهنگ و ادب کشورهای منطقه و ایرانیان مقیم برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مراسم شب یلدا در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه ، تاشکند و بیشکک با حضور سفیر، کارکنان سفارت، جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان منطقه و ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد.

در مراسم شب یلدا در تاجیکستان، گلرخسار صفی اوا ، عطاء میرخواجه ، محترم حاتم ، عبدالحمید صمد از اتحادیه نویسندگان تاجیکستان، فیض الله نجم الدینیان و ابراهیم عبدالله زاده نمایندگان مجلس نمایندگان تاجیکستان، کرامت الله عالم اف و میرزا شاهرخ اسراری ، سعیدعمران سعیداف و اکرام الدین نعمت اف از انجمن دوستی تاجیکستان و ایران شرکت کردند.

در ابتدای این مراسم علیرضا حقیقیان ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با تبریک شب یلدا به شرکت کنندگان، شمه ای از ویژگی ها و اهمیت این شب و سایر مناسبت های مشترک ایرانیان و تاجیک ها را بیان کرد.

حقیقیان در ادامه شب یلدا یا شب چله را همانند عید نوروز از قدیمی ترین جشن های پارس زبانان عنوان کرد که با سابقه ای 7 هزار ساله جایگاه ویژه ای را در تقویم نیاکان ما به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرامیداشت شب «یلدا« در آسیای مرکزی

گرامیداشت شب «یلدا« در آسیای مرکزی