مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 07:512024-01-16اقتصادي

بازار پر رونق صادرات تنها معبر مرزی تجاری خراسان جنوبی


خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ با به حالت تعلیق در آمدن 3 گذرگاه تجاری گلورده درمیان، یزدان زیرکوه و دوکوهانه نهبندان از سال 93 به صورت یک طرفه از سوی کشور همسایه (افغانستان) تنها گذرگاه و معبر رسمی تجاری خراسان جنوبی، گمرک مرزی ماهیرود سربیشه است به همین واسطه از اهمیت ویژه ای در مبادلات تجاری در شرق کشور برخودار است.

به طوری که مدتی است که شاهد ازدحام و رفت و آمد بیشتر خودروهای ترانزیتی در این تنها گذرگاه تجاری مرزی خراسان جنوبی هستیم که نشان از رونق مبادلات تجاری در این معبر تجاری خارجی استان دارد.

آن طور که  ایمان عابدینی، مدیر گمرک مرزی ماهیرود در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: گمرک ماهیرود یکی از مهمترین گمرکات مرز شرقی ایران با کشور افغانستان به شمار می رود و در این مرز بازار صادرات داغ است و افراد زیادی به ویژه مردم بومی مشغول به کار هستند.

به گفته وی مرز ماهیرود برای مردم مرزنشین به عنوان مکانی برای کار و فعالیت و گذران زندگی و جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان است.

وی با اشاره به این که  مرزنشینان، مرزبانان خراسان جنوبی به حساب می آیند ادامه داد:  وجود آنها، یک توان دفاعی برای برقراری امنیت پایدار در مرزها است و برقراری امنیت در مرزها مستلزم طراحی و تدوین برنامه ها و سیاست های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار پر رونق صادرات تنها معبر مرزی تجاری خراسان جنوبی

بازار پر رونق صادرات تنها معبر مرزی تجاری خراسان جنوبی