مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 12:002024-01-02بين الملل

آیا جهان در سال 2024 ناآرامی های بیشتری را شاهد خواهد بود؟


خبرگزاری ای بی سی نیوز استرالیا در گزارشی به بررسی روند ناآرامی های جهان در سال جدید میلادی پرداخت و پنج نقطه در جهان که به نظر می رسد مستعد درگیری های جدیدی باشند را مشخص کرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: خبرگزاری ای بی سی نیوز (بنگاه خبرپراکنی استرالیا) در گزارشی با بررسی سال گذشته میلادی، نوشت: سال 2023 در صحنه جهانی یک سال خشونت آمیز بود.

جنگ بین اسراییل و حماس در غزه آغاز شد که به کشته شدن هزاران فلسطینی از جمله کودکان و صدها اسراییلی منجر شد و جنگ تلخ بین روسیه و اوکراین بدون هیچ چشم اندازی برای پایان، ادامه یافت.

با تمرکز بر این دو درگیری، کشورهای دیگر علاقه ای به ایجاد درگیری در محدوده خود را نداشتند با این حال، برخی از این کشورها با ناآرامی های در حال ظهور دست و پنجه نرم می کنند که می تواند در سال 2024 به بحران تبدیل شده و کانون توجه جهانی را به خود جلب کند.

جسیکا گناور مدرس ارشد روابط بین الملل در دانشگاه فلیندرز استرالیا در این گزارش نوشت: پنج نقطه وجود دارد که معتقدم درگیری های داخلی یا ناآرامی ها می توانند در آنجا تشدید و به طور بالقوه به خشونت منجر شوند.

میانمار میانمار از سال 2021 و زمانی که یک کودتای نظامی، دولت آنگ سان سوچی را سرنگون کرد و باعث اعتراضات گسترده مدنی شد، در هرج و مرج فرو رفت و در نهایت این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا جهان در سال 2024 ناآرامی های بیشتری را شاهد خواهد بود؟

آیا جهان در سال 2024 ناآرامی های بیشتری را شاهد خواهد بود؟