مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 11:102024-01-10سياسي

امام جمعه ساوه: کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد تقویت شود


کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد برای کاهش آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد، تقویت شود.

- ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد برای کاهش آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد، تقویت شود.

حجت الاسلام جعفر رحیمی چهارشنبه 20 دیماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه که در دفتر امام جمعه تشکیل شد، اظهار کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف و نهی از منکر جنبه قانونی داشته و لازم الاجراست.

وی با تاکید بر اهمیت جلسات شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک مرجع عالی تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه فرهنگ، به ویژگی های یک جامعه سالم اشاره کرد و افزود: جامعه آرمانی سالم باید ایمان محور، توکل محور، اخلاق محور و عاری از گناه و معصیت باشد و مهمترین دغدغه شورای فرهنگ عمومی نیز همین ویژگی هاست.

وی با اشاره به اینکه ارتقای فعالیت های فرهنگی عامل مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: باید فعالیت های فرهنگی را تمرکز زدایی کرد حتی با تشکیل جلسات شورای فرهنگ در روستاها برای ارتقای شاخص های فرهنگی دورترین روستاها تلاش کرد.

امام جمعه ساوه در ادامه گفت: گوش به فرمان خدا بودن، خدامحور بودن به جای خودمحور بودن، مشورت کردن در امور مختلف، اهل انفاق بودن و زیر بار ظلم نرفتن از دیگر ویژگی های یک جامعه سالم و آرمانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه ساوه: کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد تقویت شود

امام جمعه ساوه: کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد تقویت شود