مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 14:302023-12-24سياسي

این کشور باید ساخته بشه!


آیت الله خامنه ای در دیدار دیروزشان (2 دی 1402) با مردم کرمان و خوزستان فرمودند: «این کشور باید ساخته بشود؛ ما خیلی نقص داریم، ما خیلی عقب ماندگی داریم.

- فارس پلاس؛ دانیال داودی در یادداشتی نوشت: شاخص های کلان اقتصادی نشان می دهند با وقوع انقلاب اسلامی، کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفت؛ کسی پیش از انقلاب در خانه اش گاز طبیعی نداشت، ولی امروز 86٪ خانه ها دارای گاز هستند.

درآمد سرانه الان چیزی حدود 60٪ بیش از قبل انقلاب شده است.

محاسبات نشان می دهند که در بازه ی 20 ساله ی پس از پایان جنگ تحمیلی (یعنی حدوداً تا سال 1390 و پیش از تشدید تحریم های ظالمانه) ترکیه و ایران از نظر اقتصادی تقریباً پایاپای حرکت کردند.

در دهه ی 1390 نیز اگر چه تحریم ها و کم کاری دولت های مستقر در خنثی سازی اثر تحریم ها، به قدرت خرید خانوارها آسیب زد، فقر مطلق -که از بیش از 50 درصد در ابتدای انقلاب به 10 درصد رسیده بود، تقریباً 2.

5 برابر شد- اما کشور در تولید کالای عمومی امنیت، رشد قابل توجهی داشت که اثرش در توسعه -مانند جنگ تحمیلی- در 20 ساله ی پس از آن مشخص می شود.

با این حال آیت الله خامنه ای در دیدار دیروزشان (2 دی 1402) با مردم کرمان و خوزستان فرمودند: این کشور باید ساخته بشود؛ ما خیلی نقص داریم، ما خیلی عقب ماندگی داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این کشور باید ساخته بشه!

این کشور باید ساخته بشه!