مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 07:352023-12-23بين الملل

اسرار شکل گیری راه شیری در دل یک کهکشان باستانی دوردست


0417» با بیش از 12 میلیارد سال قدمت، قدیمی ترین و دورترین کهکشان مارپیچی شناخته شده در جهان ما به شمار می رود - کهکشان BRI 1335-0417 با بیش از 12 میلیارد سال قدمت، قدیمی ترین و دورترین کهکشان مارپیچی شناخته شده در جهان ما به شمار می رود امواج لرزه ای که در یک قرص کهکشانی باستانی کشف شده اند، می توانند نویدبخش دستیابی به جزییات بیشتری در مورد شکل گیری کهکشان راه شیری باشند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، عکس جدید یک کهکشان باستانی دور می تواند به دانشمندان کمک کند تا به اطلاعات بیشتری پیرامون چگونگی شکل گیری آن و همچنین منشاء راه شیری برسند.

  کهکشان BRI 1335-0417 با بیش از 12 میلیارد سال قدمت، قدیمی ترین و دورترین کهکشان مارپیچی شناخته شده در جهان ما به شمار می رود.

  دکتر تاکافومی تسوکویی (Takafumi Tsukui) پژوهشگر ارشد این پروژه خاطرنشان کرد که تلسکوپ پیشرفته آرایه میلی متری بزرگ آتاکاما یا آلما (ALMA) به آنها امکان می دهد تا جزییات بسیار بیشتری را از این کهکشان باستانی ببینند.

  وی افزود: ما به طور ویژه به چگونگی حرکت گاز به داخل و سراسر کهکشان علاقمند بودیم.

گاز یک عنصر کلیدی برای تشکیل شدن ستاره هاست و می تواند سرنخ های مهمی را در مورد این که چگونه یک کهکشان سوخت مورد نیاز برای شکل گیری ستاره اش را فراهم می کند، به ما بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسرار شکل گیری راه شیری در دل یک کهکشان باستانی دوردست

اسرار شکل گیری راه شیری در دل یک کهکشان باستانی دوردست