مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 15:302024-01-02اقتصادي

افزایش آفت های خسارت زا در زراعت های پاییزه اردبیل


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: آفت شته روسی و شته سبز در مزارع گندم و جو و بید کلم در مزارع کلزای استان اردبیل وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل٬ احمد شهریار اظهار کرد: در سال زراعی جاری، برخلاف پیش بینی های هواشناسی، بالا بودن حدود 4 درجه ای متوسط دمای هوا در فصل پاییز نسبت به بلند مدت و عدم وقوع یخبندان، موجب بروز و طغیان تعدادی از عوامل خسارت زا از جمله شته روسی و شته سبز گندم و پروانه پشت الماسی موسوم به بید کلم در زراعت های پاییزه گندم، جو و کلزا شده است.

  وی افزود: به دلیل کاهش شدید بارندگی و افزایش دما، متأسفانه از اوایل آذرماه جمعیت آفت شته و بیدکلم و فعالیت های تغذیه و تولید مثل این آفت در مزارع گندم و جو کلزا به شدت افزایش و موجب طغیان جمعیت در کل سطوح کشت این محصولات در سطح استان به ویژه شهرستان های شمالی از جمله اصلاندوز، پارس آباد، بیله سوار، گرمی و انگوت شد.

  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل استقرار شبکه های مراقبت و پیش آگاهی در تمامی شهرستان ها و بازدیدهای روزانه کارشناسان شبکه از مزارع تحت پوشش، پیش آگاهی و رصد و پایش این عوامل به موقع انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آفت های خسارت زا در زراعت های پاییزه اردبیل

افزایش آفت های خسارت زا در زراعت های پاییزه اردبیل