مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 14:252024-01-14سياسي

معرفی آخرین کتابی که امام خمینی نوشت


پایگاه خبری جماران؛ نماز و زکات در شریعت خاتم الانبیاء(ص) از جایگاه والایی برخوردار می باشند، چرا که دو بال پرواز انسان سالک برای نیل به کمال و تحصیل سعادت می باشند.

یکی برای پیوند جان سالک با جان جهان و به یاد او بودن و دیگری برای یاری و دستگیری از همنوعان و خلق خدا که عیال الله می باشند.

از میان کتاب های نوشته شده به قلم امام خمینی نماز از جایگاه ویژه ای برخوردار است، چرا که ایشان سه کتاب از تالیفات و تصنیفات ارزشمند خود را به نماز اختصاص داده و از این نور چشم نبی رحمت هم در ساحت عرفان از اسرار و آداب آن سخن گفته و هم در ساحت فقه از احکام نماز تحقیق کرده است.

در دو کتاب سر الصلوه و آداب نماز نگاه عرفانی به نماز شده و اسرار و آداب باطنی نماز برای اصحاب باطن بیان گردیده و در کتاب الخلل فی الصلوه از بعضی از احکام شرعی نماز سخن به میان آمده و اجتهاد و استنباط صورت گرفته است.

شکر خدای کریم را که سلسله معرفی های آثار قلمی امام خمینی به منزل آخر رسید و آخرین کتاب ایشان که محصول تدریس در حوزه علمیه نجف در سال های پایانی اقامت در جوار امیرالمومنین(ع) می باشد، اینک معرفی می گردد.

از جمله ویژگی های بخش عبادات فقه این است که نصوص زیادی در آنها از آیات قرآن و احادیث و روایات منقوله از معصومین(ع) وجود دارد و استنباط و اجتهاد فقها مستند به آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی آخرین کتابی که امام خمینی نوشت

معرفی آخرین کتابی که امام خمینی نوشت