مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 11:502024-01-10اقتصادي

آسمان کلاله در حسرت پرواز


متاسفانه علی رغم وجود فرودگاه مجهز در کلاله، مردم شرق گلستان در حسرت فعالیت مستمر این فرودگاه هستند تا علاوه بر توسعه منطقه شاهد رونق اقتصادی و تردد گردشگران باشند.

- خبرگزاری فارس- استان گلستان: فرودگاه در تمامی کشورهای پیشرفته  یکی از باارزش ترین،محوری ترین و اساسی ترین زیرساخت توسعه پایدار است و فرودگاه می تواند به عنوان موتور محرک توسعه منطقه، باعث رشد و توسعه آن منطقه در حوزه های مختلف شود.

امکان برقراری پروازها در یک منطقه سبب می شود تا نخبگان، مسئوولان، اساتید دانشگاه ها و پزشکان برای ارائه خدمت در آن منطقه حضور پیدا کنند و این امر ارزش اقتصادی بالایی برای آن منطقه خواهد داشت.

فرودگاه کلاله یکی از فرودگاه های کشور ایران با کد یاتا (KLM ) و ایکائو (OINE) به عنوان یک فرودگاه داخلی و یکی از دو فرودگاه استان گلستان در سه کیلومتری شمال غرب این شهر در زمینی به مساحت حدود 400 هکتار واقع شده است.

این فرودگاه در سال 1350 با باندی به طول دو کیلومتر و عرض 30متر تاسیس شد که علاوه بر سفرهای هوایی رژیم شاهنشاهی به این منطقه، برای سم پاشی اراضی کشاورزی با هواپیماهای سبک آن زمان هم استفاده می شد.

متاسفانه از تقریبا دهه 80 تاکنون این فرودگاه برای چندین بار متوالی بازگشایی شد و  برای مدتی کوتاه جابجایی مسافر انجام می داد اما با وجود کش وق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسمان کلاله در حسرت پرواز

آسمان کلاله در حسرت پرواز