مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 11:052024-01-06اقتصادي

62 درصد کارجویان هیچ مهارتی ندارند


مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ضرورت توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال پایدار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران توانا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امید ملک اظهار داشت: براساس آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه جستجوی شغل، 49 درصد کارجویان ثبت شده دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند و 51 درصد متقاضیان کار نیز فاقد تحصیلات دانشگاهی می باشند.

 وی افزود: همچنین در این میان، 62 درصد کارجویانی که اقدام به ثبت درخواست های شغلی در سامانه نموده اند فاقد مهارت بوده و حدود یک سوم متقاضیان کار دارای مهارت هستند.

 ملک با بیان این که ایجاد تطبیق میان آموزش های آکادمیک و مهارتی با نیاز بازار کار نیازمند طراحی سازوکار لازم برای تقویت ارتباط بین نظام اطلاعات بازار کار، نظام اطلاعات آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی، نظام اطلاعات صلاحیت حرفه ای و نظام طبقه بندی مشاغل است، گفت: تحقق این امر مستلزم همکاری و هماهنگی دستگاه های متولی امر آموزش و مهارت در سطوح مختلف می باشد.

 وی ادامه داد: براساس گزارش های منتشره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 70 دانشگاه در سطح کشور، اقدام به راه اندازی مرکز کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

62 درصد کارجویان هیچ مهارتی ندارند

62 درصد کارجویان هیچ مهارتی ندارند