مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 23:502024-01-02بين الملل

صالح العاروری؛ از عضویت در اخوان تا تأسیس گردان های عزالدین قسام


«صالح العاروری» نایب رییس اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس که در جریان حمله سه شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید، از موسسان اولین گردان های عزالدین قسام بود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: منابع رسانه ای سه شنبه شب از وقوع یک انفجار قوی و حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند و خبرگزاری لبنان هم گزارش داد که در نتیجه این حمله چهار نفر از جمله صالح العاروری شهید و شماری دیگر هم زخمی شده اند.

صالح العاروری که بود؟ صالح العاروری معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در سال 1966 در روستای عاروره در نزدیکی رام الله در کرانه باختری رود اردن به دنیا آمد.

از دانشگاه الخلیل در کرانه باختری در رشته معارف اسلامی مدرک کارشناسی دریافت کرد.

در سنین جوانی به گروه اخوان المسلمین پیوست و از سال 1985 فعالیت های دانشجویی اسلام گرایانه در دانشگاه الخلیل را رهبری کرد.

پس از تأسیس جنبش حماس در پایان سال 1987 به این جنبش پیوست.

در فاصله سال های 1992-1990 ارتش رژیم صهیونیستی العاروری را به دلیل فعالیت های مرتبط با جنبش حماس، بدون محاکمه بازداشت کرد.

العاروری از جمله مؤسسان گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس به شمار می آید که در فاصله سال های 1991-1992 اقدام به تأسیس هسته اولین شاخه نظامی این جنبش در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالح العاروری؛ از عضویت در اخوان تا تأسیس گردان های عزالدین قسام

صالح العاروری؛ از عضویت در اخوان تا تأسیس گردان های عزالدین قسام